Effectief communiceren

Iedereen communiceert met elkaar in werksituaties maar weinigen weten hoe je ook echt effectief kunt communiceren. Om effectief te kunnen werken, is het belangrijk dat je effectief kunt communiceren. Een goede planning maken maar niet ‘nee’ kunnen zeggen tegen taken die je eigenlijk niet (op dat moment) zou moeten doen, zorgt er nog steeds voor dat je niet effectief bezig bent. Ook miscommunicatie of het niet scherp hebben van verwachtingen resulteren vaak in frustratie, fouten en zorgen ervoor dat je meer tijd besteedt aan een taak gepland.
Naast het zorgen voor overzicht en een goede planning, is het minstens net zo belangrijk om effectief te kunnen communiceren over taken en werkzaamheden.

De training ‘Effectief communiceren’ geeft je tips, inzicht en praktische handvatten om beter te communiceren met anderen waardoor samenwerken makkelijker en sneller verloopt.

Feedback deelnemers training Effectief communiceren

Bewustwording van je eigen stijl

Nieuwe inzichten gekregen

Leuke afwisseling tussen theorie en oefeningen

Ik kijk nu op een andere manier naar communicatie

Herkenbare voorbeelden